1402-12-29 00:05
221
0
89224
معراجی‌های گلستان؛

از گلستان تا بهشت، شهیدی که مادرش را روسفید کرد

شهید «ابوالقاسم خوشمهر»در جواب مخالفت‌های مادرش برای حضور در جبهه عنوان کرد: «مادر جان تو سید هستی پس از جدت پیروی کن، فردای قیامت در جواب حضرت زینب «س» چه می‌گویی؟ »

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ شهید ابوالقاسم خوشمهر، بیستم تیر ۱۳۴۴ در شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش علی، اوراق فروش درب و پنجره بود و مادرش سیده هاجر نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و دوم فروردین ۱۳۶۲ با سمت تیربار چی در فکه به شهادت رسید. پیکر وی مدتها در منطقه برجا ماند و دهم شهریور ۱۳۷۷ پس از تفحص در گلزار شهدای امامزاده عبدالله زادگاهش به خاک سپرده شد.

خاطره‌ای به نقل از مادر شهید خوشمهر

زمانی که فرزندم می‌خواست به جبهه برود از وی خواهش نمودم به دلیل اینکه چندین بار به جبهه رفته است به منطقه اعزام نشود. زیرا دو برادرش یکی در لباس مقدس سربازی و دیگری به صورت افتخاری در جبهه حضور داشت.  

او در جواب من اظهار داشت که مادر جان تو سید هستی پس از جدت پیروی کن، فردای قیامت در جواب حضرت زینب «س» چه می‌گویی، هرکس برای خودش اعمال جمع می‌کند و خود را روسفید می‌کند. من برای ادامه راه شهیدان که پرچم آنها به زمین مانده است می‌روم. او اخلاق و رفتار پسندیده‌ای داشت.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.